top of page

האלמנט האדריכלי

לאדריכלים ולצלמים יש הרבה דברים במשותף. אנחנו רואים את העולם בצורות, בצבעים, במרקמים, בחומרים והתגובות של אלה לתאורה.
כצלם אדריכלות מבחינתי הלונה פארק הוא כפול. יש לי גם חופש לביטוי היצירתי אומנותי שלי וגם מתפקידי להציג ולהדגיש את עולמו של האדריכל. איזה חומרים בחר, איזה צורות גיאומטריות, איך התייחס לאור וצל ועוד.
צילום בתים הוא הרבה מעבר לתיעוד פרוייקט, להיות צלם בתים דורש רגישות רבה לכוונותיו של האדריכל ולהביא את הערך הנוסף שלנו הצלמים כאמנים.
בחירת השעות שלנו, הקומפוזיציות שלנו, החיתוכים וכל ההחלטות האסתטיות שניקח יהפכו את המבנה האדריכלי ממבנה הנמצא במרחב הציבורי לנושא צילום ובכך הצלם עלול להכתיב אופי חדש או לחזק את האופי שאותו אדריכל רצה מהמבנה.

אדריכלות: עופר פוגלמן

צורות גיאומטריות מעניינות תמיד ימשכו את העין ובזוויות מסוימות תשומת הלב תלך יותר ויותר לגרפיקה של צורות אלה ולאו דווקא נתסכל על האובייקט כמבנה אדריכלי אלא כאל צורה גיאומטרית.

אדריכלות: רונה כהן אדריכלים

יהיו אדריכלים שצבע הוא הסמל שלהם, לקוחות יבחרו בהם כי הם אוהבים את העיסק בצבע והשימוש הנועז בו. לכן כשניגשים לצלם פרוייקט מסוג זה הצבע צריך להיות הנושא המרכזי בתמונה.

אדריכלות: עופר פוגלמן

לדוגמת מבנה דו משפחתי שמה שמחבר בין שני הבתים הוא קיר בטון חשוף מרשים. צילום קיר זה חשוב ביותר כדי להבליט את האלמנט האדריכלי שנבחר. מרכוז שלו והולכה של התמונה אל הקיר כנושא היא שעושה פה את ההבדל.


אדריכלות: יהודה היקרי

הצורות הגרפיות יכולות להופיע לא רק כקו המתאר הכללי של הבית אלא גם כצורה דקורטיבית בתוך המבנה. כאשר אנו רואים דבר כזה הרי מובן לנו שהאדריכל קיבל כאן את החופש האומנותי ויהיה לו חשוב שנשים את הדגש על האמלנט הזה.



אדריכלות: יו אדריכלים

אור וצל, שמש, תאורה הם השחקנים המרכזיים של עולם הצילום. בלי אור אין צילום. גם בעולם האדריכלי אור והצל הוא כלי מפתח משלבי התכנון הראשונים ועד לביצוע. כאשר אדריכל יודע שחזית הבית תמיד תהיה מוארת הוא יכול לייצר מניפולציות במבנה כך שהתאורה גם היא תייצר צורות גיאומטריות מרשימות.
כמובן שצלם מקצועי ומנוסה יידע ישר לזהות אלמנט זה ולהתייחס אליו.

אדריכלות: ערן בינדרמן עיצוב פנים: חגית רוזנברג

כמו כן גם בפנים הבית האלמנט האדריכלי בא לידי ביטוי. אם זה בשבירת הקירות, ביחסים בין החללים, במשקל בין הפנים לחוץ או איזשהו קיר נגרות מעניין שמכתיב לי כצלם עיצוב פנים להביא אותו לידי ביטוי.

עיצוב פנים: יפית רותם

אז כפי ששמתם לב בכתבה זו, האלמנט האדריכלי הוא נושא מאוד מאוד חשוב בעבודה של צילום עיצוב פנים וגם של צילום אדריכלות.
העבודה המשותפת וההבנה בין הצלם ולאדריכל הם אלה שלא רק יביאו ליום צילום מוצלח אלא גם לחופש ביטוי אומנותי לכל צדדים ובסופו של דבר לצילומים מרהיבים וישמשו ככלי שיווק וכתעודת זהות הן של הצלם והן של האדריכל או מעצב.


עיצוב פנים: אורית כוכבי

נתראה ביום צילום הבא שלכם!


bottom of page