top of page

סטיילינג – הלונה פארק של הצלמים


מכירים את זה שאתם רואים תמונה של עיצוב פנים באינסטגרם/פינטרסט או באיזה מגזין ונופלת לכם הלסת מכמה שהכל יפה ומאיך שהכל במקום?
אפקט ה"וואו" הזה זה בדיוק תפקידו של הסטיילינג. לא מספיק להיות צלם טוב טכנית ולדעת לחשוף נכון ולסדר פריים נכון, מה שבאמת עושה את ההבדל זה הסידור והארגון של כל האלמנטים בפריים.
זה אומר להתאים צבעים, גבהים, חומרים, יחסי כוחות בין חפצים מסוימיים והכי חשוב התרומות של כל אלה לחלל ולמסר שאנחנו הצלמים ביחד עם לקוחותינו נרצה לשדר.
על אף שהאחריות היא של מעצבת פנים או הסטייליסטית, צלמים חייבים לדעת סטיילינג ולעבוד עם סטיילינג, בתור מי שמאחורי העדשה אי אפשר שלא לתת את הדעת בנושא הזה.
כמובן גם שאנחנו לא עובדים לבד, מהיותנו נותני שירות וצריכים גם להדגיש את העבודה הקשה של המעצב, אדריכל או ההום סטייליסטית, העבודה חייבת להיות משותפת.
ברגע שנמקם פריים אנחנו נסתכל עליו ביחד, ננתח מה יש בו ונבין אילו שינויים אנחנו צריכים לעשות כדי לדייק.
עיצוב פנים מיטל צימבר

עבודה עם טאבלט או מחשב נייד יכולה מאוד מאוד לעזור לנו לראות ביחד עם המעצבת את הפריים ולנתח את התמונה ביחד. הרי אנחנו עובדים עם חצובה, אז ברגע שסיימנו לעבוד על הקומפוזיציה והתאורה אפשר להסתכל דרך הטאבלט על הפריים ולהחליט את ההחלטות.

עיצוב פנים: דנה יקל

צריך גם להבין את הבית עצמו ולחשוב מה ישרת את הסיפור שלו. אם יש לנו בית בסגנון וינטייג' שבאופן טבעי יש בו הרבה מאוד אקססוריז ועומס אנחנו נרצה לזרום עם העומס הזה כדאי שהסיפור של הבית יעבור. במקרה כזה אם ננקה יותר מידי החלל עשוי להרגיש עירום ולא שלם ואם נעמיס מידי הוא יכול מבולגן. צריך לדעת מתי לעצור ומתי להמשיך.



עיצוב פנים: גלי בדש
בפרוייקט זה יש כמה דברים מעניינים מבחינת סטיילינג, צבע העץ שחוזר גם מהחוץ, גם מקיר הנגרות וגם משולחן האוכל ומבקש חזרה גם בצד השני שנעשה על ידי כריות בעלי גוון דומה. בנוסף יש הרבה ירוק מהחוץ והצבע המשלים של ירוק הוא אדום ולכן יש תמיכה מאוד גדולה מהשטיח וכל החלל מרגיש מאוזן ומאוד נעים לעין.
תראו מה קורה כשלוקחים את אותו החלל בדיוק ומשנים לו את הסטיילינג. כל האופי והמסר משתנים מקצה לקצה.
עיצוב פנים: שאולי אליהו

עיצוב פנים וסטיילינג: שרית אבו
כשאר יש לנו בית מרובה סטיילינג ונאמן לסגנון מסויים מתבקש שנעשה תקריבים ונראה יותר את החפצים. בסגנונות נורדים ובוהו שיק מאוד מקובל לתת גם יותר תקריבים.
צמחים, ספרים, מגזינים, פסלים, תמונות הם אביזרים שמצטלמים מאוד יפה והרבה פעמים מהווים פתרונות אם חללים מרגישים לנו ריקים מידי או שמשהו חסר. תמיד חשוב לדבר עם המעצבת לפני במיוחד אם זה פעם ראשונה שאתם עובדים יחד לוודא שהיא מגיעה עם אקססוריז, לבקש תמונות שלה מהטלפון להתרשמות החלל ואם יש לכם בבית מגזינים, ספרים או עציצים שאתם חושבים שיכולים לעזור אל תהססו, פשוט תביאו אתכם.
עיצוב פנים וסטיילינג: דניאל שלייפר

אם הגענו לבית בעל סטיילינג נקי יחסית בלי הרבה אביזרים אז כתמי צבע מצד אחד ישברו את הניקיון ומצד שני יתנו לו במה.
עיצוב פנים: הדר דור
ולסיום- מהיותי גם צלם קולינרי, כייף במיוחד לשלב בין העולמות. היכן שניתן בטוב טעם להוסיף אביזרים כמו ירקות/פירות/לחמים/גבינות גם לתת הרבה אווירה וגם להוציא חומרים כמו שיש או עץ החוצה בצורה מרשימה.
כפי שאתם כבר מבינים סטיילינג זה כייף אמיתי לצלמים. יש לנו וללקוחותינו אין ספור אפשרויות לאבזר חלל, מה שבטוח הוא שאבזור נכון בטוב טעם ובפרופורציה יקפיץ את התמונות שלנו ללבל אחר ויעשה לצופים שלנו את אפקט ה"וואוו".
עיצוב פנים וסטיילינג: יקירה בן אפרים

נתראה בפרוייקט הבא שלכם!
bottom of page