top of page

צילום אדריכלות כמספר סיפור

אחד הדברים הכי כייפים בעבודה הזאת הוא שדרך צילומים שבדרך כלל נטולי אדם אפשר להגיד המון על האנשים שחיים בבית ולספר את הסיפור שלהם ולהעביר את האופי של הבית.
תחשבו עליכם ומה הבית שלכם אומר עליכם, איזה חפצים נמצאים אצלכם בחלל ואיזה משמעות יש להם, אם יש לכם אוספים או תחביבים שבאים לידי ביטוי בבית, האם הצבעים שאתם אוהבים נמצאים בחלל ומבליטים משהו על האופי שלכם ובכלל האם האנרגיות שלכם עוברות דרך הקירות.
מעבר לכך יש את הצרכים שלכם- אם אתם מארחים הרבה וצריכים מטבח גדול, אם אתם משפחה מרובת ילדים או שאולי הסטודיו שלכם או המשרד בבית וצריך התייחסות מיוחדת ועוד.
עכשיו תחשבו כמה זה מאתגר להביא את האנרגיות שלכם לתמונה בודדת, קפואה כביכול ללא רוח אדם.
בנוסף לזה, יש את האדריכל או המעצב/ת, בעל/ת קו אומנותי עיצובי ייחודי. יש אדריכלים שידועים בעיצוב כפרי כבד או בעיצוב קלאסי או מודרני או שימוש נועז בצבע. יש כאלה שמתמחים בסוגי מבנים מסוימים.
שילוב מוצלח בעיני זה כאשר מעצב/ת משלב את הקו הייחודי שלו ומערבב אותו עם צרכיהם של בעלי הבית.
אני כצלם אדריכלות תמיד אנסה לשאול שאלות על התהליך שהיה. אני גם אנסה לזהות קווים ייחודיים ונושאים מיוחדים בבית כדאי שאוכל לפתח את השיחה ולהרגיש את בעלי הבית ואת האדריכל.
הרבה פעמים הסיפורים יבואו גם בלי שאשאל, תחשבו עליכם כמה כייף לספר על הבית שלכם, להיות גאים בו ובמפעל חייכם שהוא מסמל.
להיות צלם אדריכלי אמור להיות צלם רגיש, נכון שיש נטייה לחשוב שמדובר בצילום טכני לחלוטין ואפילו מרוחק אבל דרך הטכניקה אפשר לייצר המון המון רגש ורק ככה האנרגיות של הבית יכולים לעבור דרך התמונה הקפואה. כל החלטה אסתטית שלנו משמעותית.
מה שהופך צלם לצלם מקצועי באמת זה היכולת שלו לספר סיפור ולרגש ולייצר סקרנות דרך הפריים באמצעות דיוק טכני.


מעצבת: חן איתן

לדוגמא בית זה שייך לאספני אומנות ישראלית שרצו שהאוסף יהיה נושא הבית, בנוסף למעצבת יש אופי מיוחד וצבעוני וזה משתלב מצוין ביחד.


אדריכלות: רויטל גלילי, סטיילינג: לירון קולניק הדר

בית זה שייך לבעלת חנות אקססוריז בצפון בארץ, בנוסף לכך הבית נמצא במרחב פראי שמזכיר מערב פרוע. עיצוב הפנים שנבחר הוא על טהרת הלבן ואז הניגודיות בין החוץ לפנים היא לא פחות ממושלמת.
הסיפור סיפר את עצמו לתוך הצילומים.



בפרוייקט זה הוזמנתי על ידי בעלי הבית לתעד את מפעל חייהם, הם חלמו על בית בסגנון וילה רומית אבל באמת וילה רומית. המוצרים מיובאים מאיטליה, אומן פסיפס איטלקי שהגיעו במיוחד, קשתות, בריכה בסגנון מרחצאות רומיות.
בקיצור הלכו עם החלום עד הסוף. הם גם היו כל כך גאים והיו אנשים כל כך מיוחדים שהסיפורים לא הפסיקו להגיע. כך יוצרים תמונות מיוחדות בעלות סיפור ואנרגיה ייחודית.



עיצוב פנים: מיכל חן, סטיילינג: לימור שמואל, קורין שפירא

בעלי הבית הזה הם מוזיקאי ומעצבת וילונות אוהבי חיות במיוחד, כל הילדים מנגנים, החיות סופר חמודות והבית מאוד מאוד מיוחד. מעצבת הפנים מכירה את המשפחה שנים רבות מה שטרם לדיוק בין האופי של האנשים לבין הצרכים האדריכליים.

כפי שאתם רואים הסיפורים של הבתים שונים ומגוונים וגם מערכת היחסים בין האדריכל ללקוח. הקשב שלנו הצלמים הוא חשוב ביותר כדי לייצר תמונות מרגשות וחזקות שמספרות את הסיפור.

נתראה בפרוייקט הבא שלכם !
bottom of page